D 2007

Reading Strategies of Primary School Pupils in the Czech Republic

NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR

Basic information

Original name

Reading Strategies of Primary School Pupils in the Czech Republic

Name in Czech

Čtenářské strategie žáků 1. stupně základní školy v České republice

Authors

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor) and Petr NAJVAR (203 Czech Republic)

Edition

Berlín. Berlín, Checkpoint literacy, p. 1-7, 7 pp. 2007

Publisher

DGLS

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023820

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-9809663-6-8

Keywords in English

reading literacy; reading strategies; developmental factors of reading literacy;

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/2/2008 10:37, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper introduces research on reading literacy of primary school children, which was realised in 2005/6 in Brno, Czech Republic. We describe research design combining quantitative and qualitative approach, its methods and techniques, the course of the research and selected results. Some findings are offered for discussion towards the end.

In Czech

Příspěvek představuje výzkum čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně, který se uskutečnil v roce 2005/6 v Brně. Popisujeme výzkumný design, který kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístup zkoumání, metody, techniky a vybrané výsledky.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling