D 2007

Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému

BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ

Basic information

Original name

Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému

Name in Czech

Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému

Name (in English)

Assessment and supportive diagnostics in school system

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, p. 61-72, 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023830

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-150-8

Keywords (in Czech)

hodnocení výkonu žáka profil schopností psychologická medicínská diagnostika žáka pedagogická diagnostika

Keywords in English

assessment evaluation verbal evaluation classification special education needs special education diagnostics special education support integrative/inclusive education abilities profile pupils portfolio self evaluation auto evaluation
Změněno: 31/3/2010 13:57, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

ORIG EN

V originále

Ve stati se zamýšlíme nad významem anglického pojmu assessment, který v sobě obsahuje jak oblast obecného a speciálního hodnocení výkonu žáka, tak charakteristiku a vytváření profilu schopností při přechodu z primárního do sekundárního stupně vzdělávání i oblast psychologické a medicínské diagnostiky a nad jeho aplikací na podmínky v Německu, kde se assessment používá ve speciálně pedagogické diagnostice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při určování jejich speciálně pedagogických potřeb podobně jako je tomu v České republice.

In English

In this article, English expression assessment is discussed. It contains both evaluation of pupil and characteristics and creation of his profile when changing primary to secondary education. There is an example of Germany, where assessment is used in special education diagnostics of pupils with special education needs in a similar way like in the Czech Republic.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 3/11/2024 13:06