BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému (Assessment and supportive diagnostics in school system). In VÍTKOVÁ, Marie. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 61-72. ISBN 978-80-7315-150-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému
Name in Czech Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému
Name (in English) Assessment and supportive diagnostics in school system
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, p. 61-72, 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023830
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-150-8
Keywords (in Czech) hodnocení výkonu žáka profil schopností psychologická medicínská diagnostika žáka pedagogická diagnostika
Keywords in English assessment evaluation verbal evaluation classification special education needs special education diagnostics special education support integrative/inclusive education abilities profile pupils portfolio self evaluation auto evaluation
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 31/3/2010 13:57.
Abstract
Ve stati se zamýšlíme nad významem anglického pojmu assessment, který v sobě obsahuje jak oblast obecného a speciálního hodnocení výkonu žáka, tak charakteristiku a vytváření profilu schopností při přechodu z primárního do sekundárního stupně vzdělávání i oblast psychologické a medicínské diagnostiky a nad jeho aplikací na podmínky v Německu, kde se assessment používá ve speciálně pedagogické diagnostice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při určování jejich speciálně pedagogických potřeb podobně jako je tomu v České republice.
Abstract (in English)
In this article, English expression assessment is discussed. It contains both evaluation of pupil and characteristics and creation of his profile when changing primary to secondary education. There is an example of Germany, where assessment is used in special education diagnostics of pupils with special education needs in a similar way like in the Czech Republic.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/7/2024 07:17