C 2007

Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením

Name in Czech

Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením

Name (in English)

Some specifics in approach to education of pupils with mild mental disorder

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávavacími potřebami I. p. 183-193, 10 pp. Edice pedagogické literatury, 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023831

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-163-8

Keywords in English

mild mental disorder framework education programme primary education special education individual education plan primary school practical diagnostic stay special education approach evaluation socio cultural handicap
Změněno: 4/3/2009 09:29, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Základní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením má směřovat k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí s možností poskytovat základy všeobecného vzdělávání. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve svém obsahu specifikuje speciálně pedagogickou podporu. Vzdělávací proces se přizpůsobuje úrovni psychického a fyzického rozvoje žáka, respektuje specifika žáka s mentálním postižením za přispění různých podpůrných opatření. Hlavními úkoly této školy je za pomoci speciálních metod a forem práce umožnit žákům dosáhnout co nejvyšší úrovně znalostí, dovedností a návyků při respektování individuálních zvláštností. Proces edukace směřuje k přípravě těchto žáků na profesní dráhu a na zapojení do běžného života.

In English

Primary education for pupils with mild mental disorder should focus on creation and development of key competencies with the possibility of giving basic knowledge. Framework education programme for primary education with the enclosure adjusting education of pupils with mild learning difficulties specifies special pedagogical support. Education process is adjusted to psychical and physical development of these pupils, respects their specifics and offers special support. The goal of this school is also to enable pupils to get the highest level of knowledge, abilities and skills as possible by using special methods and approaches. This school focuses on professional life and integration into regular life.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education