Detailed Information on Publication Record
2007
Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
Name in Czech
Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English)
Some specifics in approach to education of pupils with mild mental disorder
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávavacími potřebami I. p. 183-193, 10 pp. Edice pedagogické literatury, 2007
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00023831
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-163-8
Keywords in English
mild mental disorder framework education programme primary education special education individual education plan primary school practical diagnostic stay special education approach evaluation socio cultural handicap
Změněno: 4/3/2009 09:29, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Základní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením má směřovat k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí s možností poskytovat základy všeobecného vzdělávání. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve svém obsahu specifikuje speciálně pedagogickou podporu. Vzdělávací proces se přizpůsobuje úrovni psychického a fyzického rozvoje žáka, respektuje specifika žáka s mentálním postižením za přispění různých podpůrných opatření. Hlavními úkoly této školy je za pomoci speciálních metod a forem práce umožnit žákům dosáhnout co nejvyšší úrovně znalostí, dovedností a návyků při respektování individuálních zvláštností. Proces edukace směřuje k přípravě těchto žáků na profesní dráhu a na zapojení do běžného života.
In English
Primary education for pupils with mild mental disorder should focus on creation and development of key competencies with the possibility of giving basic knowledge. Framework education programme for primary education with the enclosure adjusting education of pupils with mild learning difficulties specifies special pedagogical support. Education process is adjusted to psychical and physical development of these pupils, respects their specifics and offers special support. The goal of this school is also to enable pupils to get the highest level of knowledge, abilities and skills as possible by using special methods and approaches. This school focuses on professional life and integration into regular life.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|