Detailed Information on Publication Record
2007
Mining First-Order Frequent Patterns in e-Commerce Data
VEČEŘA, Martin, Lubomír POPELÍNSKÝ and Jan BLAŤÁKBasic information
Original name
Mining First-Order Frequent Patterns in e-Commerce Data
Name in Czech
Dolování častých vzorů v logice prvního řádu z dat o elektronickém obchodování
Authors
VEČEŘA, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan BLAŤÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Portugalsko, New Trends in Artificial Intelligence. Proceedings of EPIA 2008, p. 475-486, 12 pp. 2007
Publisher
APPIA, IEEE, AAAI, ECCAI, ACM
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/07:00041840
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-989-95618-0-9
Keywords in English
artificial intelligence; e-commerce; data mining; inductive logic programming
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/5/2011 06:52, doc. RNDr. Lubomír Popelínský, Ph.D.
V originále
This paper presents the first application of first-order frequent patterns for web usage and web content mining in e-commerce - e-commerce usage mining. Two closely cooperating tools for gathering and preprocessing e-commerce data are described. The preprocessed data that are multi-relational in a general case are then mined with RAP, a tool for mining first-order frequent patterns. This framework has been successfully used for mining in real e-commerce data.
In Czech
V tomto článku je prezentováno první použití dolování častých vzorů v logice prvního řádu z dat o používání webu a z obsahu webu, který prezentuje elektronický obchod. V práci byly vyvinuty dva úzce spolupracující nástroje pro sběr a předzpracování dat. Předzpracovaná data, která jsou sama o sobě multirelační, jsou dále zpracována systémem RAP (nástroj pro dolování častých vzorů v logice prvního řádu). Celý proces byl úspěšně ověřen v praxi nad skutečným elektronickým obchodem.