JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva TYMRÁKOVÁ FRÝZOVÁ. Zkušenostní učení a znalostní základ vyučování.Studentský pedagogický projekt ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů . (Learning by Doing and Knowledge Base of Teaching in the Education of Primary School Teachers.Action Research and Testing of Functional Models.). In Škola a zdraví 21. 3.konference. Sborník anotací,. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 58 pp. ISBN 978-80-86633-98-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zkušenostní učení a znalostní základ vyučování.Studentský pedagogický projekt ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů .
Name in Czech Zkušenostní učení a znalostní základ vyučování.Studentský pedagogický projekt ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů
Name (in English) Learning by Doing and Knowledge Base of Teaching in the Education of Primary School Teachers.Action Research and Testing of Functional Models.
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor) and Iva TYMRÁKOVÁ FRÝZOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Škola a zdraví 21. 3.konference. Sborník anotací, 58 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023841
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-86633-98-5
Keywords (in Czech) Akční výzkum. Zkušenostní učení. Kritické myšlení. Reflexe.
Keywords in English Action research. Experiential learning. Critical thinking. Reflection.
Tags International impact
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 23/3/2010 18:15.
Abstract
Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrovaném didaktickém přírodovědném kurzu ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Je součástí projektu Biologie pro život a zdraví, který umožňuje získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů i pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení.
Abstract (in English)
The programe Biology for Life and Health, Integrated Thematic Instruction has been launched at the Biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic. In Slovenia, the person incharge for didactic preparation inovations is Prof. Barbara Bajd and col. at the University of Ljubljana. The essence of the joint programe is the research concerning the education for sustainable development and Health in Czech Republic and Slovenia, as a preparation for both countries EU membership. In the context of the General Education Program being elaborated for basic education, students prepare teaching projects aimed not only at instruction, but also at problem solving, communication, work activities and cooperation.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 22/7/2024 07:53