JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva TYMRÁKOVÁ FRÝZOVÁ. Learning from Experience and Knowledge Base of Teaching.Student Pedagogical Project in Educating Primary School TeachersAction Research and Testing of Teaching Models . In School and Health 21 3. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Learning from Experience and Knowledge Base of Teaching.Student Pedagogical Project in Educating Primary School TeachersAction Research and Testing of Teaching Models .
Name in Czech Vzdělávání pro 21. století, udržitelný rozvoj a zdraví. Studentský pedagogický projekt Půda v přípravě učitelů pro primární vzdělávání.
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva TYMRÁKOVÁ FRÝZOVÁ.
Edition School and Health 21 3, 2007.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English Action research. learning from experience. pre-concepts. critical thinking. reflection. personal development. pedagogical skills. reflection skill. longitudinal research
Tags International impact
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 2/7/2009 04:47.
Abstract
The case study presents a part of our research dealing with the implementation of learning from experience as a basis of teachers knowledge base in an integrated didactical (natural) science course in study programme Pedagogism for primary education. It is a part of the project Biology for Life and Health, which enables to acquire experience, enables personal development of students and pedagogues at partnership schools and also research aimed at the European dimension in education. New models oriented to improving the quality of the education for the 21st century according to the White and Green Books of the European Commission, emphasising the professionalization of teachers training , have been verified by action researches at European universities over the last years. It has proved that the teachers professionality for primary school must rely on a range of competences, primarily on the ability of reflection and critical thinking.
Abstract (in Czech)
Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrovaném didaktickém přírodovědném kurzu ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Je součástí projektu Biologie pro život a zdraví, který umožňuje získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů i pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 23/6/2024 21:02