Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{755447, author = {Jedličková, Helena}, address = {Praha}, booktitle = {Dekáda OSN výchovy a vzdělávání pro udržitelný rozvoj v kontextu terciálního vzdělávání}, edition = {1.}, keywords = {Learning by Doing and Knowledge Base of Teaching}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-87139-02-8}, pages = {89-96}, publisher = {Univerzita Karlova. Přírodovědecká fakulta}, title = {Činnostní učení a zkušenostní vědomí ve vzdělávání pro 21. století, životní prostředí a udržitelný rozvoj. Pedagogický výzkum Dynamického modelu zkušenostního učení ve studijním programu učitelství pro 1. st. ZŠ na PdF MU v Brně.}, year = {2007} }
TY - CHAP ID - 755447 AU - Jedličková, Helena PY - 2007 TI - Činnostní učení a zkušenostní vědomí ve vzdělávání pro 21. století, životní prostředí a udržitelný rozvoj. Pedagogický výzkum Dynamického modelu zkušenostního učení ve studijním programu učitelství pro 1. st. ZŠ na PdF MU v Brně. VL - Educo. 3 PB - Univerzita Karlova. Přírodovědecká fakulta CY - Praha SN - 9788087139028 KW - Learning by Doing and Knowledge Base of Teaching N2 - Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu, zabývajícího se implementací činnostního autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge), do environmentálního vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Prezentovanou částí programu je longitudinální a sublongitudinální výzkum reformního projektu vzdělávání, zaměřeného na environmentální vzdělávání budoucích učitelů primárních škol. Pomocí akčního výzkumu vznikl, je ověřován a zde prezentován Dynamický model zkušenostního učení, kde je informativní výuka nahrazována výukou regulativní (využívající digitálních a informačně komunikativních technologií), produktivní (zaměřenou na tvořivost a altrnativní formy praxe) a heuristickou (experimentální) pro zkušenostní a činnostní autentické učení, založené na sebereflexi studentů. Výzkum ukazuje, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a bez návaznosti na pedagogickou praxi. Program a model byl navržen a je realizován v Tréningovém středisku výchovy a vzdělávání pro TUR Kejbaly, které je budováno při katedře biologie PdF MU v Brně jako modelové pracoviště pro environmentální vzdělávání dle trendů ve vzdělávání pro 21. století a udržitelný rozvoj v EU. ER -
JEDLIČKOVÁ, Helena. Činnostní učení a zkušenostní vědomí ve vzdělávání pro 21. století, životní prostředí a udržitelný rozvoj. Pedagogický výzkum Dynamického modelu zkušenostního učení ve studijním programu učitelství pro 1. st. ZŠ na PdF MU v Brně. In \textit{Dekáda OSN výchovy a vzdělávání pro udržitelný rozvoj v kontextu terciálního vzdělávání}. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova. Přírodovědecká fakulta, 2007, s.~89-96. Educo. 3. ISBN~978-80-87139-02-8.
|