JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva TYMRÁKOVÁ. Činnostní učení a zkušenostní základ vyučování akční výzkum a testování modelů zkušenostního učení (Learning by Doing and Knowledge Base of TeachingAction research and testing of models of experiential learning). In Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodovedných predmetov. 1st ed. Bratislava: ŠEVT a.s., 2007, p. 77-80. ISBN 978-80-88707-90-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Činnostní učení a zkušenostní základ vyučování akční výzkum a testování modelů zkušenostního učení
Name in Czech Činnostní učení a zkušenostní základ vyučování akční výzkum a testování modelů zkušenostního učení
Name (in English) Learning by Doing and Knowledge Base of TeachingAction research and testing of models of experiential learning
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Iva TYMRÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Bratislava, Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodovedných predmetov, p. 77-80, 4 pp. 2007.
Publisher ŠEVT a.s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00050939
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-88707-90-5
Keywords (in Czech) Zkušenostní učení. Znalostní báze učitelů
Keywords in English Learning by Doing. Knowledge Base of Teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 10/4/2012 17:19.
Abstract
Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního a činnostního autentického učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge), do vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Pomocí akčního výzkumu vznikl, je ověřován a zde prezentován Studentský pedagogický projekt, jako součást Dynamického modelu zkušenostního učení.
Abstract (in English)
The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher. The Model of programe Biology for Life and Health has been launched at the Biological Department of the Faculty of Education of Masaryk Univerzity, Brno, Czech Republic.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 23/6/2024 21:07