JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva FRÝZOVÁ. Projektová výuka v Dynamickém modelu zkušenostního učení (Project training metod in Dynamic model of experiential learning). In Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodovedných predmetov. 1st ed. Bratislava: ŠEVT a.s., 2007, p. 461-462. ISBN 978-80-88707-90-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projektová výuka v Dynamickém modelu zkušenostního učení
Name in Czech Projektová výuka v Dynamickém modelu zkušenostního učení
Name (in English) Project training metod in Dynamic model of experiential learning
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Iva FRÝZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Bratislava, Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodovedných predmetov, p. 461-462, 2 pp. 2007.
Publisher ŠEVT a.s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00050940
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-88707-90-5
Keywords (in Czech) činnostní učení, znalostní základ vyučování, akční výzkum. Dynamický model zkušenostního učení. Studentský pedagogický projekt
Keywords in English Project training method. Dynamic model of experiential learning. action research.Pedagogical Students Project
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 10/4/2012 17:20.
Abstract
Pomocí akčního výzkumu, který byl realizován na katedře biologie PdF MU v Brně v letech 1996 2006, bylo zjištěno, že příprava budoucích učitelů by měla být založena na zkušenostním učení, integraci odborné a didaktické složky a tvořivosti studentů. Využití akčního výzkumu a projektové výuky v odborných předmětech se jeví jako jedna z cest, kde se propojí integrovaná odborná výuka s oborovou didaktikou, pedagogickou praxí a samostatnou skupinovou prací studentů v podobě tématických seminárních prací, realizovaných ve skupinách postupně v několika navazujících předmětech. Příspěvek prezentuje částečné výsledky výzkumu Pedagogický studentský projekt, odpovídající na otázku: Jak učit integrované téma Voda základ života na různých typech základních škol?
Abstract (in English)
An action research, performed on the Department of Biology of Faculty of Education MU Brno in years 1996 2006, has shown that the basis of student teachers training should lie mostly in experiential learning, in integration of expertise with didactics and in student creativity. It seems that one of the ways is making use of action research and project teaching in science subjects as a method in which an integrated professional teaching can be pointed to the branch didactics pedagogical practice and an independent group work of students in the form of group thematic seminar theses being gradually realized in several subjects. This report presents partial outcomes of research Pedagogical Students Project: How to teach integrated thematic instruction WATER THE ESSENCE OF LIFE at different types of schools?
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 26/6/2024 18:19