u 2007

Dynamický model zkušenostního učení ve studijním programu Učitelství pro základní školy. Inovace v přípravě učitelů ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj na základní škole.

JEDLIČKOVÁ, Helena

Basic information

Original name

Dynamický model zkušenostního učení ve studijním programu Učitelství pro základní školy. Inovace v přípravě učitelů ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj na základní škole.

Name in Czech

Dynamický model zkušenostního učení ve studijním programu Učitelství pro základní školy. Inovace v přípravě učitelů ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj na základní škole.

Name (in English)

Dynamical Model of Learning by Doing in study program Teacher Training for Primary Schools

Edition

1. vyd. Brno, 174 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita - disertační práce

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Účelové publikace

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Vzdělávání pro 21. stol. Vzdělávání pro udržitelnost a zdraví. Vzdělávání učitelů pro první stupeň základního vzdělávání.Zkušenostní učení. Počítačové učení. Znalostní báze učitelů. Akční výzkum. Kritické myšlení.Longitudiální výzkum

Keywords in English

Education for the 21st century. Environment. Sustainability and Health. Education of Primary School Teachers. Learning by Doing. E-learning. Knowledge Base of Teaching. Action research. Critical thinking. Skill of reflection. Longitudinal research

Tags

Reviewed
Změněno: 17/3/2010 22:05, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Abstract

V originále

Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrované didaktické přírodovědné výuce ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Výzkum je zaměřen na vzdělávání pro trvale udržitelný rozvoj a zdraví v kontextu změn vzdělávání v Evropě. Program Biologie pro život a zdraví je realizován na Katedře biologie Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (ČR) Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe, kritického myšlení a akční výzkum. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením a spoluprací, prostřednictvím aktivizujících metod při realizaci společné integrované výuky za použití e-learningu. Psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu byl nazván Dynamický model zkušenostního učení.

In English

The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school. The programe Biology for Life and Health has been launched at the biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic. The essence of the joint programe is the research concerning the education for sustainable development and Health in Czech Republic and Slovenia, as a preparation for both countries EU membership. It is proving, that professionality of a teacher for a basic school must be based on range of competences, especially on the skill of reflection, critical thinking and Action research.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century