MAŇÁK, Josef. Učebnice jako kurikulární projekt (Textbook as an curricular project). In Hodnocení učebnic. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 24-30. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 7. ISBN 978-80-7315-148-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učebnice jako kurikulární projekt
Name (in English) Textbook as an curricular project
Authors MAŇÁK, Josef (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Hodnocení učebnic, p. 24-30, 7 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 7, 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023849
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-148-5
Keywords in English textbook; curricular projekt
Tags curricular projekt, textbook
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., učo 913. Changed: 1/6/2009 14:28.
Abstract
Studie analyzuje vztah učebnic k ostatním edukačním konstruktuů, zejména k učebnín osnovám, Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání a vzdělávacím standardům. Klade si otázku, čím se autoři učebnic řídí při výběru učiva a do jaké míry přihlížejí k požadavkům výchovně-vzdělávacího procesu. Z těchto hledisek se posuzují tři současné učebnice dějepisu pro 6. ročník ZŠ. výsledky šetření jsou formulovány jako závěry směřující k zlepšení kvality učebnic v souvislosti s reformními cíli české školy.
Abstract (in English)
This study analyses connections between textbooks and other curricular constructs. We tried to answer the question of how authors of textbooks decide what to include in the text.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 31/5/2024 18:08