C 2007

Učebnice jako kurikulární projekt

MAŇÁK, Josef

Basic information

Original name

Učebnice jako kurikulární projekt

Name (in English)

Textbook as an curricular project

Authors

MAŇÁK, Josef (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Hodnocení učebnic, p. 24-30, 7 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 7, 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023849

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-148-5

Keywords in English

textbook; curricular projekt

Tags

Reviewed
Změněno: 1/6/2009 14:28, prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.

Abstract

V originále

Studie analyzuje vztah učebnic k ostatním edukačním konstruktuů, zejména k učebnín osnovám, Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání a vzdělávacím standardům. Klade si otázku, čím se autoři učebnic řídí při výběru učiva a do jaké míry přihlížejí k požadavkům výchovně-vzdělávacího procesu. Z těchto hledisek se posuzují tři současné učebnice dějepisu pro 6. ročník ZŠ. výsledky šetření jsou formulovány jako závěry směřující k zlepšení kvality učebnic v souvislosti s reformními cíli české školy.

In English

This study analyses connections between textbooks and other curricular constructs. We tried to answer the question of how authors of textbooks decide what to include in the text.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling