D 2007

Aktuální problémy kurikula

MAŇÁK, Josef

Basic information

Original name

Aktuální problémy kurikula

Name in Czech

Aktuální problémy kurikula

Name (in English)

Recent problems of curriculum

Authors

MAŇÁK, Josef (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Sborník abstraktů a elektronických verzí recenzovaných příspěvků na CD-ROMu, p. 1-8, 9 pp. 2007

Publisher

Univerzita obrany

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023852

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7231-228-3

Keywords in English

curriculum; education; evaluation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 2/6/2008 15:25, prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.

Abstract

V originále

Kurikulum se vymezuje jako obsah vzdělávání, které žáci (učící se) získávají ve škole (ve vzdělávací instituci) a v činnostech ke škole se vztahujících, zejména jejich plánování, zprostředkovávání a hodnocení. Rozsah tohoto pojmu pokrývá mnoho jevů, ale přináší též řadu problémů vyplývajících jak z edukačního procesu, tak též z potřeb současné společnosti vědění. Z tohoto hlediska si zaslouží pozornost struktura obsahu vzdělávání, tvorba kurikula, výběr základního učiva, stanovení standardů, evaluace a další otázky. Zvlášť naléhavá je kurikulární problematika v souvislosti se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu při probíhající reformě naší školy.

In English

We understand curriculum as educational content, which children obtain at school, especially in activities connected with their planing, mediatin and evaluating.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling