Detailed Information on Publication Record
2008
Social tagging - the essence of Web 2.0
DRÁŠIL, Pavel and Tomáš PITNERBasic information
Original name
Social tagging - the essence of Web 2.0
Name in Czech
Komunitní značkování - typická aplikace webu 2.0
Authors
DRÁŠIL, Pavel (203 Czech Republic) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Ostrava, MEKON 2008, p. 1-6, 2008
Publisher
VŠB - Technická Univerzita Ostrava
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/08:00024156
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-248-1704-0
Keywords in English
Web 2.0; tagging; folksonomy
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 24/6/2008 07:54, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.
V originále
Within the last four or five years, the "Web 2.0" phenomenon has gained significant attention and is currently the driving force of web development. This article deals with social tagging, one of the typical Web 2.0 applications. Main principles of tagging are described together with the reasons that make tagging so popular and the problems that the uncontrolled nature of tagging may bring. Finally, possible usages of the mass of tagged resources are presented.
In Czech
Fenoménu jménem "Web 2.0" bylo v posledních čtyřech nebo pěti letech věnována značná pozornost a v současnosti jde bez nadsázky o hlavní hybnou sílu Internetu. Tento článek se zabývá sociálním značkováním, jednou z typických aplikací Webu 2.0. Popsány jsou hlavní principy značkování společně s důvody jeho popularity a s problémy, které může přinášet nekontrolovaná povaha tohoto přístupu. V závěru jsou prezentovány možnosti využití označkovaných zdrojů.
Links
1ET208050401, research and development project |
|