Detailed Information on Publication Record
2007
Chtějí se rodiče učit? Rodinné a rodičovské vzdělávání očima potenciálních účastníků.
ŠEĎOVÁ, KláraBasic information
Original name
Chtějí se rodiče učit? Rodinné a rodičovské vzdělávání očima potenciálních účastníků.
Name in Czech
Chtějí se rodiče učit? Rodinné a rodičovské vzdělávání očima potenciálních účastníků.
Name (in English)
Do parents want to learn? Family life education and parenting education from point of view of potential klients.
Authors
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2007, 1211-6971
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/07:00021106
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
parents; family life education; parenting education; attitudes; sources
Tags
Reviewed
Změněno: 17/2/2008 10:43, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá rodičovským vzděláváním coby součástí systému celoživotního vzdělávání. Na základě dat z kvalitativního výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím hloubkových rozhovorů s rodiči dětí do 15 let ukazuje postoje českých dospělých k rodičovskému vzdělávání. Nasbíraná data poukazují na velkou variabilitu v postojích a názorech na účelnost a užitečnost tohoto typu vzdělávání, rodiče lze obecně rozčlenit do tří skupin na příznivce, vlažné a odpůrce. Výsledky ukazují, že rozhodnutí k rodičovskému vzdělávání, stejně jako volba vzdělávacích zdrojů a formy vzdělávání, jsou v mnohem větší míře motivovány emocionálně než racionálně. Dále naznačují, že rodiče člení vzdělávací zdroje do dvou základních typů, na zdroje expertní a peer vrstevnické zdroje, přičemž každý z těchto typů plní v rodičovském vzdělávání a obecně v životě rodičů svébytné funkce.
In English
The article deals with parenting education as a part of system of longlive learning. It presents empirical finfings based on data obtained trouhg qualitative in-depth interviews with parents of children up to the age of fifteen. The results show big variability in attitudes to parenting education. They also indicate existence of two basic types of educational sources - expert and peer sources. Each of this two types answer to specific educational needs of parents.
Links
1J017/04-DP2, research and development project |
|