Detailed Information on Publication Record
2007
Marketing vztahů na obcích III. stupně v České republice
NESHYBOVÁ, Jarmila and Simona ŠKARABELOVÁBasic information
Original name
Marketing vztahů na obcích III. stupně v České republice
Name (in English)
Relationship Marketing in Third-level Townships in the Czech Republic
Authors
NESHYBOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor) and Simona ŠKARABELOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Ústí nad Labem, Sociální ekonomika, sociální podnik a sociální kapitál. Sborník příspěvků z mezinárodní konference, p. 53-62, 2007
Publisher
Fakulta sociálně ekonomická, Univerzhita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/07:00020934
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7044-954-7
Keywords in English
relationship marketing; municipality;methods and instruments of continuation and building-up; utility and usefulness evaluation of relationships; existing conflicts and barriers in relationships
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 2/2/2010 06:48, Ing. Jarmila Beránková, Ph.D.
V originále
V současné době se ve veřejné správě stále častěji využívají metody a nástroje, které jsou obvyklé v soukromé sféře. Tento trend existuje nejen v České republice, ale i v okolních státech. Pro zmapování situace v oblasti tzv. relationshipmarketingu, tj marketingu vztahů, byl proveden mezinárodní srovnávací výzkum věnovaný marketinguvztahů obecních úřadů a malých a středních podniků zemí České republiky, Slovenské republiky a Polska. (Výzkum iniciovala Ekonomická univerzita Katovice, dále se na něm podílela Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici, Fakulta podnikatelská Vysokého učení technického v Brně a Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity. Průzkum probíhal od dubna do srpna roku 2007). Tento článek obsahuje syntézu poznatků a závěrů části české sekce mezinárodního výzkumu, zkoumajícího marketing vztahů na 15 obcích (s III. stupněm pověření výkonem státní správy) Jihomoravského kraje.
In English
Currently there is being more frequently introduced using of some methods and instruments taken from private sphere into the public administration. This tendency exists in neighbouring states, not only in the Czech Republic. It has been carried out the International comparative research presented relationship marketing of municipalities and small and intermediate entreprises in the Czech Republic, the Slovac Republic and in Poland in order to chart the situation. This article consists piece of knowledge synthesis segment of the czech section, investigative the municipalities relationship marketing. Enough fifteen councils (with III. degree commission of public administration execution) of South-Moravien region were reached out.
Links
GA402/05/0974, research and development project |
|