D 2007

Marketing vztahů na obcích III. stupně v České republice

NESHYBOVÁ, Jarmila and Simona ŠKARABELOVÁ

Basic information

Original name

Marketing vztahů na obcích III. stupně v České republice

Name (in English)

Relationship Marketing in Third-level Townships in the Czech Republic

Authors

NESHYBOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor) and Simona ŠKARABELOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Ústí nad Labem, Sociální ekonomika, sociální podnik a sociální kapitál. Sborník příspěvků z mezinárodní konference, p. 53-62, 2007

Publisher

Fakulta sociálně ekonomická, Univerzhita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/07:00020934

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-7044-954-7

Keywords in English

relationship marketing; municipality;methods and instruments of continuation and building-up; utility and usefulness evaluation of relationships; existing conflicts and barriers in relationships

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 2/2/2010 06:48, Ing. Jarmila Beránková, Ph.D.

Abstract

V originále

V současné době se ve veřejné správě stále častěji využívají metody a nástroje, které jsou obvyklé v soukromé sféře. Tento trend existuje nejen v České republice, ale i v okolních státech. Pro zmapování situace v oblasti tzv. relationshipmarketingu, tj marketingu vztahů, byl proveden mezinárodní srovnávací výzkum věnovaný marketinguvztahů obecních úřadů a malých a středních podniků zemí České republiky, Slovenské republiky a Polska. (Výzkum iniciovala Ekonomická univerzita Katovice, dále se na něm podílela Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici, Fakulta podnikatelská Vysokého učení technického v Brně a Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity. Průzkum probíhal od dubna do srpna roku 2007). Tento článek obsahuje syntézu poznatků a závěrů části české sekce mezinárodního výzkumu, zkoumajícího marketing vztahů na 15 obcích (s III. stupněm pověření výkonem státní správy) Jihomoravského kraje.

In English

Currently there is being more frequently introduced using of some methods and instruments taken from private sphere into the public administration. This tendency exists in neighbouring states, not only in the Czech Republic. It has been carried out the International comparative research presented relationship marketing of municipalities and small and intermediate entreprises in the Czech Republic, the Slovac Republic and in Poland in order to chart the situation. This article consists piece of knowledge synthesis segment of the czech section, investigative the municipalities relationship marketing. Enough fifteen councils (with III. degree commission of public administration execution) of South-Moravien region were reached out.

Links

GA402/05/0974, research and development project
Name: Podíl nestátních neziskových organizací na zabezpečování veřejných služeb
Investor: Czech Science Foundation, Share of non-state and non-profit organizations on provision of public services in Czech republic