NESHYBOVÁ, Jarmila and Simona ŠKARABELOVÁ. Marketing vztahů na obcích III. stupně v České republice (Relationship Marketing in Third-level Townships in the Czech Republic). In Sociální ekonomika, sociální podnik a sociální kapitál. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. 1st ed. Ústí nad Labem: Fakulta sociálně ekonomická, Univerzhita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2007, p. 53-62. ISBN 978-80-7044-954-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing vztahů na obcích III. stupně v České republice
Name (in English) Relationship Marketing in Third-level Townships in the Czech Republic
Authors NESHYBOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor) and Simona ŠKARABELOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Ústí nad Labem, Sociální ekonomika, sociální podnik a sociální kapitál. Sborník příspěvků z mezinárodní konference, p. 53-62, 2007.
Publisher Fakulta sociálně ekonomická, Univerzhita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/07:00020934
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7044-954-7
Keywords in English relationship marketing; municipality;methods and instruments of continuation and building-up; utility and usefulness evaluation of relationships; existing conflicts and barriers in relationships
Tags municipality, relationship marketing
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Jarmila Beránková, Ph.D., učo 62863. Changed: 2/2/2010 06:48.
Abstract
V současné době se ve veřejné správě stále častěji využívají metody a nástroje, které jsou obvyklé v soukromé sféře. Tento trend existuje nejen v České republice, ale i v okolních státech. Pro zmapování situace v oblasti tzv. relationshipmarketingu, tj marketingu vztahů, byl proveden mezinárodní srovnávací výzkum věnovaný marketinguvztahů obecních úřadů a malých a středních podniků zemí České republiky, Slovenské republiky a Polska. (Výzkum iniciovala Ekonomická univerzita Katovice, dále se na něm podílela Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici, Fakulta podnikatelská Vysokého učení technického v Brně a Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity. Průzkum probíhal od dubna do srpna roku 2007). Tento článek obsahuje syntézu poznatků a závěrů části české sekce mezinárodního výzkumu, zkoumajícího marketing vztahů na 15 obcích (s III. stupněm pověření výkonem státní správy) Jihomoravského kraje.
Abstract (in English)
Currently there is being more frequently introduced using of some methods and instruments taken from private sphere into the public administration. This tendency exists in neighbouring states, not only in the Czech Republic. It has been carried out the International comparative research presented relationship marketing of municipalities and small and intermediate entreprises in the Czech Republic, the Slovac Republic and in Poland in order to chart the situation. This article consists piece of knowledge synthesis segment of the czech section, investigative the municipalities relationship marketing. Enough fifteen councils (with III. degree commission of public administration execution) of South-Moravien region were reached out.
Links
GA402/05/0974, research and development projectName: Podíl nestátních neziskových organizací na zabezpečování veřejných služeb
Investor: Czech Science Foundation, Share of non-state and non-profit organizations on provision of public services in Czech republic
PrintDisplayed: 22/5/2024 11:55