D 2007

Další vzdělávání učitelů: k problematice rezistence

LAZAROVÁ, Bohumíra

Basic information

Original name

Další vzdělávání učitelů: k problematice rezistence

Name (in English)

In-service teacher training: towards the topis of resistance

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Prešov, Ako se učitelia učia? p. 15-20, 6 pp. 2007

Publisher

MPC Prešov

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/07:00020948

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-8045-493-7

Keywords in English

teachers motivation; teachers resistance; in-service teacher training; professional development

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/3/2009 12:00, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspevek pojednává o problematice resistence učitelů k profesionálnímu rozvoji. O projevech resistence, možných příčinách a způsobech zvládání.

In English

The resistance is understand as a teachers resistivity to the changes and professional development, in the article. It is not perceived as a negative phenomenon, but as a source of a new recognition. The author pays attention to the resistance manifestations, its grounds an some coping possibilities.

Links

GA406/03/0700, research and development project
Name: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training