Detailed Information on Publication Record
2008
Působení pákového efektu u sprint a outperformance certifikátů
MOKRIČKA, PeterBasic information
Original name
Působení pákového efektu u sprint a outperformance certifikátů
Name (in English)
Leverage effect of sprint and outperformance certificates
Authors
MOKRIČKA, Peter (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Ostrava, MEKON 2008, CD příspěvků X. ročníku mezinárodní konference Ekonomické fakulty, VŠB - TU Ostrava, p. 1-7, 7 pp. 2008
Publisher
Institut doktorských studií a MBA
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00033347
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-248-1704-0
Keywords in English
Sprint certificate; outperformance certificate; structure; leverage effect
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2013 15:02, Ing. Peter Mokrička, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá zkoumáním působení pákového efektu u moderních strukturovaných produktů, konkrétně u sprint a outperformance certifikátů. Odhalení struktury těchto produktů vysvětluje jak k pákovému efektu dochází. Je provedena komparace pákového efektu u sprinta outperformance certifikátů, a to jednak komparace pákového efektu těchto dvou typů investičních certifikátů s pákovým efektem klasických pákových produktů a jednak komparace mezi těmito produkty navzájem.
In English
This paper deals with enquiry into actuation of leverage effect of modern structured products, concretely of sprint and outperformance certificates. Detection of structure of these products explains how happens to leverage effect. It is accomplished leverage effect comparison of sprint and outperformance certificates each other and leverage effect comparison of these certificates with leverage effect of classical leverage products.