J 2008

Jak řešit výuku mimořádně nadaných žáků ve školním vzdělávacím programu

HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Basic information

Original name

Jak řešit výuku mimořádně nadaných žáků ve školním vzdělávacím programu

Name in Czech

Jak řešit výuku mimořádně nadaných žáků ve školním vzdělávacím programu

Name (in English)

How solve education of talented pupils in school educational programme

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor), Hana FILOVÁ (203 Czech Republic) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy, Brno, PdF MU, 2008, 0323-0449

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00025824

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

school curriculum; teaching talented pupils; integration; integrational process; inclusive school

Tags

Reviewed
Změněno: 1/12/2008 11:36, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek přináší poznatky z kvalitativní analýzy školních vzdělávacích programů na vybraném vzorku škol. Předmětem analýzy bylo zjistit, jak je ve ŠVP zabezpečena výuka mimořádně nadaných žáků.

In English

The article brings the results of qualitative analysis of school curriculum on the chosen sample of schools. The subject of the analysis was to find out how the education of talented pupils is protected in new school curiculum.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education