OPATŘILOVÁ, Dagmar. Didaktické zvláštnosti ve vyučování u integrovaných tělesně postižených žáků (Didactic Aspects of Education of Pupils with Physical Disabilities in Mainstream Schools). Komenský. Brno: PdF MU v Brně, 2008, vol. 132, No 3, p. 28-30. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktické zvláštnosti ve vyučování u integrovaných tělesně postižených žáků
Name in Czech Didaktické zvláštnosti ve vyučování u integrovaných tělesně postižených žáků
Name (in English) Didactic Aspects of Education of Pupils with Physical Disabilities in Mainstream Schools
Authors OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Komenský, Brno, PdF MU v Brně, 2008, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00025828
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) integrace; inkluze; didaktika; výuka; psychologické aspekty
Keywords in English Integration; inclusion; teaching methods; teaching; psychological aspects.
Tags didactic, inclusion, integration, psychological aspects., teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Changed: 21/10/2009 13:03.
Abstract
Příspěvek se zabývá specifickými projevy v procesu učení a vyučování u žáků s tělesným postiženým.
Abstract (in English)
This article focuses on specific areas in learning and education of pupils with physical disabilities.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 31/5/2024 23:39