HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Štěpánka STRNADOVÁ a Andrea WEISOVÁ. Existuje na našich základních školách stále ještě handicap ve výuce genetiky ? In Sborník z mezinárodní vědecké konference Firma a konkurenční prostředí 2008-3. část. Sekce 9: Firma a vzdělanostní kapitál. 1. vyd. Brno: MSD, s.r.o. s. 443-452, 512 s. ISBN 978-80-7392-022-7. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Existuje na našich základních školách stále ještě handicap ve výuce genetiky ?
Název česky Existuje na našich základních školách stále ještě handicap ve výuce genetiky ?
Název anglicky Does a Handicap in Teaching Genetics in Our Elementary Schools Exists ?
Autoři HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Petr KACHLÍK (203 Česká republika), Štěpánka STRNADOVÁ (203 Česká republika) a Andrea WEISOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference Firma a konkurenční prostředí 2008-3. část. Sekce 9: Firma a vzdělanostní kapitál. od s. 443-452, 512 s. 2008.
Nakladatel MSD, s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Genetika a molekulární biologie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00025830
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-022-7
Klíčová slova anglicky Questionnaire; genetics; Mendels law; Morgans law; basic genetical concepts; natural history textbooks; Mendelianum; visuals; teaching
Štítky basic genetical concepts, genetics, Mendelianum, Mendels law, Morgans law, natural history textbooks, questionnaire, teaching, visuals
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 17. 3. 2008 12:33.
Anotace
Přestože byly základy genetiky položeny v naší zemi, vědecká éra genetiky u nás začíná až po roce 1960. Do této doby byly jak genetický výzkum tak i výuka genetiky z politických důvodů prakticky nulové. Toto se pochopitelně odrazilo na školách všech stupňů v naprostém nedostatku odborných učitelů, kteří by genetiku rádi a erudovaně vyučovali.Tak vyrůstali žáci, kteří genetice vůbec nebo jen málo rozuměli. Práce přináší data získaná sondáží ve vybraném vzorku základních škol. Cílem bylo odpovědět na otázku, jak je u nás genetika vyučována dnes, a existuje-li stále ještě handicap ve výuce a vzdělání našich učitelů v této důležité vědecké oblasti.
Anotace anglicky
Although the foundations of genetics were laid in our country, the scientific era of genetics here began only after 1960. Until this year either genetics research or teaching genetics were due to the politics reasons as good as zero. Understandably, this was reflected in total lack of skilled teachers in schools of all grades, who would be glad to teach genetics eruditely. Consequently, students grew up without understanding genetics or with little knowledge of it. This thesis shows the data obtained by probing in chosen sample of elementary schools students. The aim is to answer the question how genetics is taught today and if still exists the handicap in teachers training and education in this important research field.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 00:29