V originále
Přestože byly základy genetiky položeny v naší zemi, vědecká éra genetiky u nás začíná až po roce 1960. Do této doby byly jak genetický výzkum tak i výuka genetiky z politických důvodů prakticky nulové. Toto se pochopitelně odrazilo na školách všech stupňů v naprostém nedostatku odborných učitelů, kteří by genetiku rádi a erudovaně vyučovali.Tak vyrůstali žáci, kteří genetice vůbec nebo jen málo rozuměli. Práce přináší data získaná sondáží ve vybraném vzorku základních škol. Cílem bylo odpovědět na otázku, jak je u nás genetika vyučována dnes, a existuje-li stále ještě handicap ve výuce a vzdělání našich učitelů v této důležité vědecké oblasti.
In English
Although the foundations of genetics were laid in our country, the scientific era of genetics here began only after 1960. Until this year either genetics research or teaching genetics were due to the politics reasons as good as zero. Understandably, this was reflected in total lack of skilled teachers in schools of all grades, who would be glad to teach genetics eruditely. Consequently, students grew up without understanding genetics or with little knowledge of it. This thesis shows the data obtained by probing in chosen sample of elementary schools students. The aim is to answer the question how genetics is taught today and if still exists the handicap in teachers training and education in this important research field.