J 2007

Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy

CHMELÍK, František, Karel FRÖMEL, Zbyněk SVOZIL and Šárka MALEŇÁKOVÁ

Basic information

Original name

Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy

Name in Czech

Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy

Name (in English)

THE EFFECT OF AN INCREASED PHYSICAL LOAD ON STUDENT S RELATION TO PHYSICAL EDUCATION LESSONS

Authors

CHMELÍK, František (203 Czech Republic), Karel FRÖMEL (203 Czech Republic), Zbyněk SVOZIL (203 Czech Republic) and Šárka MALEŇÁKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Česká kinantropologie, Praha, Česká kinantropologická společnost, 2007, 1211-9261

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

Sport and leisure time activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14510/07:00023908

Organization unit

Faculty of Sports Studies

Keywords in English

assessment; teaching practice; self-assessment; student s rolo; creativity
Změněno: 12/1/2009 14:45, PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.

Abstract

V originále

Školní TV má významnou roli v pohybové aktivitě žáků. Je proto nutné znát faktory, které ovlivňují vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy V současnosti nevíme, jak je tento vztah ovlivňován úrovní tělesného zatížení ve vyučovacích jednotkách v kombinaci s faktory pohlaví, úrovně sebehodnocení žáků atd. Pro sběr dat byl v této sdtudii použit standardizovaný dotazník k hodnocení vyučovací jednotky TV. Celkem bylo vyhodnoceno 2874 dotazníků, ve kterých se žáci vyjadřovali k habituálním vyučovacím jednotkám a vyučovacím jednotkám s vyšším tělesným zatížením. Vyučovací jednotky byly vedeny praktikanty na pedagogických praxích. Z výsledků vyplynulo, že zvýšení úrovně tělesného zatížení ve vyučovacích jednotkách TV celkově nemělo negativní dopad na jejich hodnocení žáky.

In English

Physical Education holds a significant in student s physical activity. Therefore, we should know the factors that influence student s relation to Physical Education lessons. At present we do not know how is this relation, in combination with sex, student s self-assessment and other factors, influenced by the level of physical load in lessons. To collect data in this study, we used a standardized questionnaire forfor assessing Physical Education lessons. In total, 2874 questionnaires were completed, in which the students evaluated habitual lessons and lessons with an increased physical load. The lessons were taught by student teachers during their teaching practice. The results show that an increased physical load in Physical Education lessons did not have in total a negative impact on student s assessment of the lessons.

Links

MSM6198959221, plan (intention)
Name: Pohybová aktivita a inaktivita obyvatel České republiky v kontextu behaviorálních změn