RIPKA, Vojtšch. Ideal Types in Political Marketing. Politologický časopis. Brno: Mezinárodní politologický ústav Masaryko, roč. 2006, č. 4, s. 439-447. ISSN 1211-3247. 2006.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ideal Types in Political Marketing
Název česky Ideální typy v politickém marketingu
Autoři RIPKA, Vojtšch (203 Česká republika, garant).
Vydání Politologický časopis, Brno, Mezinárodní politologický ústav Masaryko, 2006, 1211-3247.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/06:00033360
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky ideal type; political marketing; methodology; political party; adequacy; political party behaviour model; overstretching
Štítky adequacy, ideal type, Methodology, overstretching, political marketing, Political Party, political party behaviour model
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Vojtěch Ripka, učo 42699. Změněno: 19. 3. 2008 17:00.
Anotace
The collection of essays Political Marketing - A Comparative Perspective, edited by Jennifer Lees-Marshment and Darren Lilleker, captures a considerable part of the evolution of ideal types of behavior regarding political parties. This review researches the developmental process by means of criteria set out by Max Weber for ideal types in social science. The later refinements of the criteria by the phenomenologist Alfred Schutz and sociologist Roger Carroll are also used. Sartori's methodological debate is deployed as a frame from the perspective of the applicability of the comparative model. Neither Sartori's rules for stretching, nor Schutz's consistency, compatibility and adequacy are satisfactorily fulfilled. The setting of the model also casts doubts on the rigour of political marketing as a discipline.
Anotace česky
TExt recenzní eseje analyzuje aplikaci rozšířeného nástroje ideálního typu v rámci studia politického marketingu.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 14:29