VOLEK, Jaromír, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Media studies: perspectives and challenges. Czech and Slovak Media Studies / Mediální studia. Praha: Syndikát novinářů, II., č. 4, s. 343-357, 14 s. ISSN 1801-9978. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Media studies: perspectives and challenges
Název česky Mediální studia: východiska a výzvy
Autoři VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant, domácí), Jan JIRÁK (203 Česká republika) a Barbara KÖPPLOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Czech and Slovak Media Studies / Mediální studia, Praha, Syndikát novinářů, 2008, 1801-9978.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00024676
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky Media - history - research - theory
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 3. 4. 2011 20:35.
Anotace
The academic field of media studies is one of the modern interdisciplinary orientated fields of social scientific research and university lecturing. It is a settled and well-developed discipline, although its stability is continuously attacked by a variety of trends, with the rapidly changing subject of its interest as one of the most important examples. The main traditions of studying the media are cognitive empirical tradition, critical-speculative one and cultural tradition. Apart from that, a strong tradition of historical study of media can be traced back. The last decade and the turn of the century have opened a new topic of media studies the ICT. With dissemination of new technologies and their integration into social communication, new questions have been raised: how do the ITC-based media influence the scope and shape of public communication? What are the political, commercial and cultural consequences of implementing these communications? What kinds of changes are caused by ICT regarding users habits? Last but not least, how to incorporate ITC development into a more traditional narrative of media development?
Návaznosti
GA403/02/0136, projekt VaVNázev: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
Investor: Grantová agentura ČR, Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
VytisknoutZobrazeno: 17. 4. 2024 00:59