PORTEŠOVÁ, Šárka, Marie BUDÍKOVÁ a Helena KOUTKOVÁ. Postoje českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků. Psychologia a patopsychologia dieťaťa. Bratislava, 2008, roč. 42, č. 3, s. 229-251, 22 s. ISSN 0555-5574. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{762458, author = {Portešová, Šárka and Budíková, Marie and Koutková, Helena}, article_location = {Bratislava}, article_number = {3}, keywords = {gifted teachers attitudes to giftedness}, language = {cze}, issn = {0555-5574}, journal = {Psychologia a patopsychologia dieťaťa}, title = {Postoje českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků}, url = {www.elis.sk}, volume = {42}, year = {2008} }
TY - JOUR ID - 762458 AU - Portešová, Šárka - Budíková, Marie - Koutková, Helena PY - 2008 TI - Postoje českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků JF - Psychologia a patopsychologia dieťaťa VL - 42 IS - 3 SP - 229-251 EP - 229-251 SN - 05555574 KW - gifted teachers attitudes to giftedness UR - www.elis.sk N2 - Výzkum postojů pedagogů k problematice nadání a k otázkám vzdělávání mimořádně nadaných žáků je v České republice nový. Příspěvek mapuje důležité determinanty vzniku těchto postojů jak u pedagogů prvního i druhého stupně ZŠ. Výzkum se zabývá zejména otázkou, jakou roli hraje při utváření těchto postojů proměnná, jež bývá v zahraničních výzkumech označena jako kontakt s nadáním a jak tato proměnná ovlivňuje postoj k devíti vybraným kategoriím, vytvořeným analýzou Škály postojů k nadání (Attitudes Toward Giftedness Scale), autorů Gagné a Nadeau (1985). Výzkum přináší některé další otázky, kterým se chceme věnovat v následujících výzkumech. ER -
PORTEŠOVÁ, Šárka, Marie BUDÍKOVÁ a Helena KOUTKOVÁ. Postoje českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků. \textit{Psychologia a patopsychologia dieťaťa}. Bratislava, 2008, roč.~42, č.~3, s.~229-251, 22 s. ISSN~0555-5574.
|