Detailed Information on Publication Record
2007
Možnosti podpory technického zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
FRIEDMANN, Zdeněk and Bohumíra LAZAROVÁBasic information
Original name
Možnosti podpory technického zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name in Czech
Možnosti podpory technického zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English)
The possibilities of support for technical vocational aspiration of pupils with special educational needs.
Authors
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor) and Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. p. 325-337, 13 pp. Edice pedagogické literatury, 273. publikace, 2007
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00023922
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-163-8
Keywords in English
Vocational guidance; pupils with special educational needs; technical fields; crafts; practical education; technology
Tags
Reviewed
Změněno: 30/3/2009 11:58, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami mohou mít podstatně vyšší šanci v uplatnění na trhu práce v technicky zaměřených oborech. V textu jsou diskutovány možnosti podpory profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k oborům technického charakteru a k řemeslům. Zdůrazněna je role školy a učitelů praktického vyučování. Text je doplněn o první dílčí výsledky šetření zaměřeného na zmíněnou problematiku, které je realizováno v rámci výzkumného záměru na PedF MU.
In English
Pupils with special educational needs could have substantially better job prospects in technical professions. The article deals with the possibilities of support in vocational guidance of the pupils with special educational needs about technical fields and crafts. The authors point out the role of basic school and teachers of practical education (technology). The paper is supplemented with the preliminary results of a research focused on the topic described above; which is being conducted at Masaryk University; the Faculty of Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|