HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka. Estetika staroindického divadelního umění. Teorie rasy. Theatralia. Sborník prací filozofické fakulty MU. Brno: Masarykova univerzita v Brně, roč. 2007, č. 10, s. 145-159. ISSN 1214-0406. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Estetika staroindického divadelního umění. Teorie rasy.
Název anglicky Ancient Indian Theatre. Rasa Theory.
Autoři HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Theatralia. Sborník prací filozofické fakulty MU, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2008, 1214-0406.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00033396
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky staroindické divadlo ; teorie rasy ; rasa ; bháva ; abhinaja ; sanskrtské drama
Klíčová slova anglicky Ancient Indian Theatre; The Rasa Theory; Rasa; Bhava; Abhinaya; Sanskrit drama
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D., učo 66521. Změněno: 30. 10. 2012 10:15.
Anotace
Studie se v rámci pojednání o principech staroindického divadla zabývá teorií rasy, tj. citově-estetického účinku divadelního předstvení na diváka.
Anotace anglicky
This paper is focused on the Rasa - the emotional and aesthetic effect on an audience. Rasa represents a priority in traditional Indian theatre production.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 08:21