HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka. Estetika staroindického divadelního umění. Teorie rasy. (Ancient Indian Theatre. Rasa Theory.). Theatralia. Sborník prací filozofické fakulty MU. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2008, vol. 2007, No 10, p. 145-159. ISSN 1214-0406.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Estetika staroindického divadelního umění. Teorie rasy.
Name (in English) Ancient Indian Theatre. Rasa Theory.
Authors HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Theatralia. Sborník prací filozofické fakulty MU, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2008, 1214-0406.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/08:00033396
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) staroindické divadlo ; teorie rasy ; rasa ; bháva ; abhinaja ; sanskrtské drama
Keywords in English Ancient Indian Theatre; The Rasa Theory; Rasa; Bhava; Abhinaya; Sanskrit drama
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D., učo 66521. Changed: 30/10/2012 10:15.
Abstract
Studie se v rámci pojednání o principech staroindického divadla zabývá teorií rasy, tj. citově-estetického účinku divadelního předstvení na diváka.
Abstract (in English)
This paper is focused on the Rasa - the emotional and aesthetic effect on an audience. Rasa represents a priority in traditional Indian theatre production.
PrintDisplayed: 12/7/2024 19:01