Detailed Information on Publication Record
2008
Estetika staroindického divadelního umění. Teorie rasy.
HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, ŠárkaBasic information
Original name
Estetika staroindického divadelního umění. Teorie rasy.
Name (in English)
Ancient Indian Theatre. Rasa Theory.
Authors
HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Theatralia. Sborník prací filozofické fakulty MU, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2008, 1214-0406
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/08:00033396
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
staroindické divadlo ; teorie rasy ; rasa ; bháva ; abhinaja ; sanskrtské drama
Keywords in English
Ancient Indian Theatre; The Rasa Theory; Rasa; Bhava; Abhinaya; Sanskrit drama
Tags
Reviewed
Změněno: 30/10/2012 10:15, doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D.
V originále
Studie se v rámci pojednání o principech staroindického divadla zabývá teorií rasy, tj. citově-estetického účinku divadelního předstvení na diváka.
In English
This paper is focused on the Rasa - the emotional and aesthetic effect on an audience. Rasa represents a priority in traditional Indian theatre production.