Detailed Information on Publication Record
2008
Uplatňují úřady místní správy ČR marketingový nástroj Relationship Marketing? (Vybrané výsledky empirického výzkumu)
NESHYBOVÁ, Jarmila and Lada HEYDOVÁBasic information
Original name
Uplatňují úřady místní správy ČR marketingový nástroj Relationship Marketing? (Vybrané výsledky empirického výzkumu)
Name (in English)
Do the Czech Public administration Offices realize the using of Relationship Marketing
Authors
NESHYBOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor) and Lada HEYDOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Zlín, Recenzovaný sborník příspěvků z Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2008, p. 152-158, 6 pp. 2008
Publisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00024693
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7318-663-0
Keywords in English
Relationship marketing; stakeholder; relationship marketing in municipalities
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 17/6/2008 12:08, Ing. Jarmila Beránková, Ph.D.
V originále
předkládaný texz prezentuje dílčí část výsledků mezinárodního srovnávacího výzkumu Relationship Marketing of Micro and Small Enterprises along with Local Authorities - Comparative Research, který byl realizován v České republice, ve Slovenské republice a v Polsku. Článek obsahuje část výzkumných výsledků týkajících se České republiky, zjištěných u souboru patnácti obcí s rozšířenou působností Jihomoravského kraje. Účelem výzkumu bylo zjistit, v jaké míře je pojem "relationship marketing" v obecních úřadech znám, jak ho představitelé obecníhc úřadů chápou a v jaké míře daný marketingový nástroj uplatňují v praxi.
In English
Presented paper focuseson a sublayer of the results of the international comparative research "Relationship Marketing of Micro and Small Enterprises along with Local Authorities - Comparative Research" that was performed in the Czech Republic, Slovakia and Poland. The paper shows a part of collected data aimed at the Czech Republic, more precisely at fifteen municipalities with enriched competencies within the region of South Moravia. The goal was to find out about the extent of the awareness and understanding of the term "Relationship Marketing" within the municipalities and their representatives and the usage of this marketing tool in their daily operations.
Links
GA402/05/0974, research and development project |
|