D 2008

Historické paralely aktuálních problémů hudební pedagogiky

CRHA, Bedřich

Basic information

Original name

Historické paralely aktuálních problémů hudební pedagogiky

Name in Czech

Historické paralely aktuálních problémů hudební pedagogiky

Name (in English)

Historical Parallels of Current Problems in Music Pedagogy

Authors

CRHA, Bedřich (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

http://www.osu.cz/konference/khv/ Mezinárodní webový sborník hudební výchovy 2008 č. 1, p. 61-77, 17 pp. 2008

Publisher

Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00033413

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

Keywords in English

Music Pedagogy; Education; Sociology; Current Problems;

Tags

Current Problems, Education, Music pedagogy, sociology

Tags

Reviewed
Změněno: 24/2/2010 11:25, doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.

Abstract

ORIG EN

V originále

Cílem příspěvku je zamyšlení nad tím, zda v historickém kontextu vývoje hudební pedagogiky a hudební výchovy lze ještě hovořit o aktuálních otázkách hudební pedagogiky, nebo zda jde již pouze o aktualizaci po desetiletí nastolovaných a řešených /nebo neřešených/ problémů. Autor příspěvku při deskripci současného stavu hudební pedagogiky a hudební výchovy vychází z dlouhodobých výzkumů v oblasti hudební pedagogiky realizovaných na katedře hudební výchovy PdF MU.

In English

The aim of the contribution is thinking about that, if it is nowadays possible to talk about up-to-date questions of music pedagogy in its historical development context or if it is only the updating of the old, during past decades being solved (or unsolved) problems. The author of paper in description of contemporary state of music pedagogy and music education accepts the results of long-time researches realized on music department of Faculty of Education of Masaryk Univesity.
Displayed: 12/11/2024 13:58