CRHA, Bedřich. Historické paralely aktuálních problémů hudební pedagogiky (Historical Parallels of Current Problems in Music Pedagogy). In Mezinárodní webový sborník hudební výchovy 2008 č. 1. http://www.osu.cz/konference/khv/: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2008, p. 61-77. ISSN 1802-6540.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Historické paralely aktuálních problémů hudební pedagogiky
Name in Czech Historické paralely aktuálních problémů hudební pedagogiky
Name (in English) Historical Parallels of Current Problems in Music Pedagogy
Authors CRHA, Bedřich (203 Czech Republic, guarantor).
Edition http://www.osu.cz/konference/khv/ Mezinárodní webový sborník hudební výchovy 2008 č. 1, p. 61-77, 17 pp. 2008.
Publisher Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00033413
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1802-6540
Keywords in English Music Pedagogy; Education; Sociology; Current Problems;
Tags Current Problems, Education, Music pedagogy, sociology
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc., učo 336. Changed: 24/2/2010 11:25.
Abstract
Cílem příspěvku je zamyšlení nad tím, zda v historickém kontextu vývoje hudební pedagogiky a hudební výchovy lze ještě hovořit o aktuálních otázkách hudební pedagogiky, nebo zda jde již pouze o aktualizaci po desetiletí nastolovaných a řešených /nebo neřešených/ problémů. Autor příspěvku při deskripci současného stavu hudební pedagogiky a hudební výchovy vychází z dlouhodobých výzkumů v oblasti hudební pedagogiky realizovaných na katedře hudební výchovy PdF MU.
Abstract (in English)
The aim of the contribution is thinking about that, if it is nowadays possible to talk about up-to-date questions of music pedagogy in its historical development context or if it is only the updating of the old, during past decades being solved (or unsolved) problems. The author of paper in description of contemporary state of music pedagogy and music education accepts the results of long-time researches realized on music department of Faculty of Education of Masaryk Univesity.
PrintDisplayed: 26/5/2024 09:25