C 2008

Understanding Brand Web Site Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic

OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPA

Basic information

Original name

Understanding Brand Web Site Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic

Name in Czech

Objasnění positioningu internetových stránek značek v nových členských zemích EU: příklad České republiky

Authors

OKAZAKI, Shintaro (392 Japan) and Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Hershey, New York (US), Raisinghani, Mahesh S. (ed.), Handbook of Research on Global Information Technology Management, p. 99-117, 19 pp. 1. 2008

Publisher

Idea Group Reference

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00033416

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-1-59904-875-8

Keywords in English

Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 6/3/2011 19:13, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Abstract

V originále

This chapter examines Web sites created by American Multinational Corporations (MNCs) in the Czech Republic. Utilizing a content analysis technique, we scrutinized (1) the type of brand Web site functions, and (2) the similarity ratings between the home (U.S.) sites and Czech sites. Implications are discussed from the Web site standardization versus localization perspective.

In Czech

Tato kapitola knihy zkoumá míru standardizace internetových prezentací amerických nadnárodních společností působících v ČR. Pomocí obsahové analýzy jsou prozkoumány (1) typy funkcí na internetových stránkách a (2) podobnost mezi domácí (americkou) a českou verzí stránek. Výsledky jsou zasazeny do diskuse týkající se standardizace a lokalizace v marketingu.