ŠPAČEK, David. Quality, importance of participation and approaches to evaluation of public administration electronization. In 6th International Eastern Europe e|Gov Days: Result and Trends. Wien: Österreichische Computer Gesellshaft, 2008, p. 181-188. ISBN 978-3-85403-233-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Quality, importance of participation and approaches to evaluation of public administration electronization
Name in Czech Kvalita, důležitost participace a přístupy k vyhodnocování elektronizace veřejné správy
Authors ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Wien, 6th International Eastern Europe e|Gov Days: Result and Trends, p. 181-188, 8 pp. 2008.
Publisher Österreichische Computer Gesellshaft
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00024704
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-3-85403-233-5
Keywords in English e-government evaluation; e-participation; quality management; client satisfaction
Tags client satisfaction, e-government evaluation, e-Participation, quality management
Changed by Changed by: doc. Ing. David Špaček, Ph.D., učo 77120. Changed: 25/4/2009 13:47.
Abstract
The first part of the paper discusses the issue of public administration activities with regards to modern concepts of public management and trends of quality movement. The second part deals with aspects of quality in selected approaches to evaluation of public administration electronization. Discussed approaches reveal arguments that may question quality and rationality of e-government management. This article is a part of the work on the grant of the Czech Science Foundation Grant no. 402/07/1486 - Measurement of Citizens' Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations.
Abstract (in Czech)
První část článku diskutuje vztah aktivit veřejné správy a nových trendů v konceptech řízení veřejného sektoru a jeho kvality. Druhá část se zaměřuje na aspekt kvality ve vybraných přístupech vyhodnocování elektronizace veřejné správy. Tato diskuze odhaluje argumenty, které ukazují nedostatky kvality a racionality řízení e-governmentu. Článek je součástí práce na projektu GACR 402/07/1486.
Links
GA402/07/1486, research and development projectName: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations
PrintDisplayed: 21/6/2024 10:42