ZÍTKOVÁ, Jitka. Uplatňování komunikačního zřetele v čítankách pro primární školu (Realization of communication aspect in readers for primary school). In Komunikace a výuka českého jazyka a literatury. 1st ed. Brno: PdF MU, 2008, p. 109-115. ISBN 978-80-210-4533-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Uplatňování komunikačního zřetele v čítankách pro primární školu
Name (in English) Realization of communication aspect in readers for primary school
Authors ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Komunikace a výuka českého jazyka a literatury, p. 109-115, 7 pp. 2008.
Publisher PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00025916
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4533-0
Keywords in English approach to communication; communication skills; communication process; interpretation; reader
Tags approach to communication, communication process, communication skills, interpretation, reader
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D., učo 789. Changed: 2/5/2008 12:52.
Abstract
Příspěvek se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností v literární výchově. Vymezuje typy komunikačních dovedností, které mohou být rozvíjeny čítankami - komunikaci s textem, s obrazem, interprersonální komunikaci. Dále uvádí výsledky dílčí výzkumné sondy zaměřené na typy komunikačních dovedností preferovaných nejužívanějšími čítankami pro 4. a 5. ročník z nakladatelství Alter a Nová škola.
Abstract (in English)
The paper deals with the possibilities of communication skills development in literary education. It defines the types of communication skills which can be developed by readers - communication with the text, communication with the illustration, personal communication. Further it deals with the preferences of the communication skill types in readers for 4th and 5th classes, edited by Alter and Nová škola. It presents partial results of this research probe.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/7/2024 07:22