Detailed Information on Publication Record
2008
Uplatňování komunikačního zřetele v čítankách pro primární školu
ZÍTKOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Uplatňování komunikačního zřetele v čítankách pro primární školu
Name (in English)
Realization of communication aspect in readers for primary school
Authors
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Komunikace a výuka českého jazyka a literatury, p. 109-115, 7 pp. 2008
Publisher
PdF MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00025916
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4533-0
Keywords in English
approach to communication; communication skills; communication process; interpretation; reader
Tags
Reviewed
Změněno: 2/5/2008 12:52, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností v literární výchově. Vymezuje typy komunikačních dovedností, které mohou být rozvíjeny čítankami - komunikaci s textem, s obrazem, interprersonální komunikaci. Dále uvádí výsledky dílčí výzkumné sondy zaměřené na typy komunikačních dovedností preferovaných nejužívanějšími čítankami pro 4. a 5. ročník z nakladatelství Alter a Nová škola.
In English
The paper deals with the possibilities of communication skills development in literary education. It defines the types of communication skills which can be developed by readers - communication with the text, communication with the illustration, personal communication. Further it deals with the preferences of the communication skill types in readers for 4th and 5th classes, edited by Alter and Nová škola. It presents partial results of this research probe.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|