D 2008

Uplatňování komunikačního zřetele v čítankách pro primární školu

ZÍTKOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Uplatňování komunikačního zřetele v čítankách pro primární školu

Name (in English)

Realization of communication aspect in readers for primary school

Authors

ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Komunikace a výuka českého jazyka a literatury, p. 109-115, 7 pp. 2008

Publisher

PdF MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00025916

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4533-0

Keywords in English

approach to communication; communication skills; communication process; interpretation; reader

Tags

Reviewed
Změněno: 2/5/2008 12:52, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností v literární výchově. Vymezuje typy komunikačních dovedností, které mohou být rozvíjeny čítankami - komunikaci s textem, s obrazem, interprersonální komunikaci. Dále uvádí výsledky dílčí výzkumné sondy zaměřené na typy komunikačních dovedností preferovaných nejužívanějšími čítankami pro 4. a 5. ročník z nakladatelství Alter a Nová škola.

In English

The paper deals with the possibilities of communication skills development in literary education. It defines the types of communication skills which can be developed by readers - communication with the text, communication with the illustration, personal communication. Further it deals with the preferences of the communication skill types in readers for 4th and 5th classes, edited by Alter and Nová škola. It presents partial results of this research probe.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education