D 2008

Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů

POKORNÁ, Andrea and Dana KRETHOVÁ

Basic information

Original name

Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů

Name in Czech

Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů

Name (in English)

The supervision f the clinical practice of nursing students - the opinions and experience of students

Edition

1. vyd. Brno, Sborník 2. Mezinárodní konference ošetřovatelství Pracovníků vzdělávajících nelékařské zdravotnické povolání, p. 38-42, 5 pp. 2008

Publisher

NCO NZO

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

30000 3. Medical and Health Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Medicine

ISBN

978-80-7013-469-6

Keywords (in Czech)

supervize, studenti, klinická praxe,

Keywords in English

supervision;students; clinical practice.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/6/2009 11:31, prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.

Abstract

V originále

Odborná ošetřovatelská praxe je nedílnou součástí pregraduální profesní přípravy v nelékařských zdravotnických profesích. V průběhu prktické výuky na klinických pracovištích se studenti seznamují se zcela novým prostředím v němž se musí nejprve zorientovat, ale zároveň již mají být schopni poskytovat péči osobám, které ji pptřebují. Proces adaptace v průběhu praktické výuky významně ovlivňuje zařazení supervizních setkání. Příspěvek je zaměřen na zhodnocení přínosu supervizních setkání a vedení supervize odborné ošetřovatelské praxe v rámci kvalifikační pregraduální přípravy ve studijním oboru všeobecná sestra. popisuje průběh a zajištění supervize prakrické výuky. identifikuje nejvýznamnější aspekty supervize a její přínos pro studenty i vyučující se zřetelem na výsledný pozitivní přínos ovlivňující kvalitu ošetřovatelské péče poskatované v rámci praktické výuky.

In English

The clinical practice is inseparable part of pregradual professional education in paramedical studies. During the practical training are students introduced with a lot of new things and the must be able to try to render care to the patients concurrently. The process of adaptation is very well influenced by the supervision meetings. there are identified the most important aspects of the supervision. The benefit for students and for teachers concerning the influence on the quality of nursing care during the practical training.