B 2008

Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením

OPATŘILOVÁ, Dagmar a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením

Název česky

Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením

Název anglicky

Special Educational Support for People with Physical Disabilities

Autoři

OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí) a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 180 s. 4648/Pd-3/08-17/99, 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00025927

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4575-0

Klíčová slova anglicky

motor development;positioning; psychic and motor development;development of fine motor skills; sensual development;writing; special educational intervention;occupational therapy;self-care

Štítky

motor development, occupational therapy, positioning, psychic and motor development, self-care, sensual development, special educational intervention, writing

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 1. 2013 07:34, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Studijní text se zabývá možnostmi podpory u jedinců s hybným postižením. Skripta jsou členěna do čtyř základních okruhů, kde čtenář najde metodické postupy a praktické rady z pohledu speciálně pedagogické intervence vzhledem k cílové skupině. Každý okruh má definovaný cíl, jsou uvedena klíčová slova, hlavní stať textu, příklady a otázky k opakování, otázky vedoucí k diskusi, popřípadě k samostatné práci. Autorky se zabývaly možnou podporou v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky, využití podpory v rámci ergoterapie a soběstačnosti.

Anglicky

This study text focuses on possibilities of support provided to people with physical disabilities. The text is divided into four basic areas defining methodological aspects, practical guidance and counseling as a part of special educational intervention for the focus group. Each chapter has a defined aim, key words, content, examples and questions, discussion and ideas for further study. The authors characterized the possible areas of support of gross and fine motor, occupational therapy and self-care.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 8. 11. 2024 16:41