Detailed Information on Publication Record
2008
Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením
OPATŘILOVÁ, Dagmar and Dana ZÁMEČNÍKOVÁBasic information
Original name
Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením
Name in Czech
Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením
Name (in English)
Special Educational Support for People with Physical Disabilities
Authors
OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 180 pp. 4648/Pd-3/08-17/99, 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00025927
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4575-0
Keywords in English
motor development;positioning; psychic and motor development;development of fine motor skills; sensual development;writing; special educational intervention;occupational therapy;self-care
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 18/1/2013 07:34, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
V originále
Studijní text se zabývá možnostmi podpory u jedinců s hybným postižením. Skripta jsou členěna do čtyř základních okruhů, kde čtenář najde metodické postupy a praktické rady z pohledu speciálně pedagogické intervence vzhledem k cílové skupině. Každý okruh má definovaný cíl, jsou uvedena klíčová slova, hlavní stať textu, příklady a otázky k opakování, otázky vedoucí k diskusi, popřípadě k samostatné práci. Autorky se zabývaly možnou podporou v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky, využití podpory v rámci ergoterapie a soběstačnosti.
In English
This study text focuses on possibilities of support provided to people with physical disabilities. The text is divided into four basic areas defining methodological aspects, practical guidance and counseling as a part of special educational intervention for the focus group. Each chapter has a defined aim, key words, content, examples and questions, discussion and ideas for further study. The authors characterized the possible areas of support of gross and fine motor, occupational therapy and self-care.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|