OPATŘILOVÁ, Dagmar a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 180 s. 4648/Pd-3/08-17/99. ISBN 978-80-210-4575-0. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením
Název česky Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením
Název anglicky Special Educational Support for People with Physical Disabilities
Autoři OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí) a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 180 s. 4648/Pd-3/08-17/99, 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00025927
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4575-0
Klíčová slova anglicky motor development;positioning; psychic and motor development;development of fine motor skills; sensual development;writing; special educational intervention;occupational therapy;self-care
Štítky motor development, occupational therapy, positioning, psychic and motor development, self-care, sensual development, special educational intervention, writing
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Změněno: 18. 1. 2013 07:34.
Anotace
Studijní text se zabývá možnostmi podpory u jedinců s hybným postižením. Skripta jsou členěna do čtyř základních okruhů, kde čtenář najde metodické postupy a praktické rady z pohledu speciálně pedagogické intervence vzhledem k cílové skupině. Každý okruh má definovaný cíl, jsou uvedena klíčová slova, hlavní stať textu, příklady a otázky k opakování, otázky vedoucí k diskusi, popřípadě k samostatné práci. Autorky se zabývaly možnou podporou v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky, využití podpory v rámci ergoterapie a soběstačnosti.
Anotace anglicky
This study text focuses on possibilities of support provided to people with physical disabilities. The text is divided into four basic areas defining methodological aspects, practical guidance and counseling as a part of special educational intervention for the focus group. Each chapter has a defined aim, key words, content, examples and questions, discussion and ideas for further study. The authors characterized the possible areas of support of gross and fine motor, occupational therapy and self-care.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 06:29