B 2008

Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením

OPATŘILOVÁ, Dagmar and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ

Basic information

Original name

Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením

Name in Czech

Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením

Name (in English)

Special Educational Support for People with Physical Disabilities

Authors

OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 180 pp. 4648/Pd-3/08-17/99, 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00025927

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4575-0

Keywords in English

motor development;positioning; psychic and motor development;development of fine motor skills; sensual development;writing; special educational intervention;occupational therapy;self-care

Tags

Reviewed
Změněno: 18/1/2013 07:34, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Abstract

V originále

Studijní text se zabývá možnostmi podpory u jedinců s hybným postižením. Skripta jsou členěna do čtyř základních okruhů, kde čtenář najde metodické postupy a praktické rady z pohledu speciálně pedagogické intervence vzhledem k cílové skupině. Každý okruh má definovaný cíl, jsou uvedena klíčová slova, hlavní stať textu, příklady a otázky k opakování, otázky vedoucí k diskusi, popřípadě k samostatné práci. Autorky se zabývaly možnou podporou v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky, využití podpory v rámci ergoterapie a soběstačnosti.

In English

This study text focuses on possibilities of support provided to people with physical disabilities. The text is divided into four basic areas defining methodological aspects, practical guidance and counseling as a part of special educational intervention for the focus group. Each chapter has a defined aim, key words, content, examples and questions, discussion and ideas for further study. The authors characterized the possible areas of support of gross and fine motor, occupational therapy and self-care.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education