OPATŘILOVÁ, Dagmar and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením (Special Educational Support for People with Physical Disabilities). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 180 pp. 4648/Pd-3/08-17/99. ISBN 978-80-210-4575-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením
Name in Czech Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením
Name (in English) Special Educational Support for People with Physical Disabilities
Authors OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 180 pp. 4648/Pd-3/08-17/99, 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00025927
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4575-0
Keywords in English motor development;positioning; psychic and motor development;development of fine motor skills; sensual development;writing; special educational intervention;occupational therapy;self-care
Tags motor development, occupational therapy, positioning, psychic and motor development, self-care, sensual development, special educational intervention, writing
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Changed: 18/1/2013 07:34.
Abstract
Studijní text se zabývá možnostmi podpory u jedinců s hybným postižením. Skripta jsou členěna do čtyř základních okruhů, kde čtenář najde metodické postupy a praktické rady z pohledu speciálně pedagogické intervence vzhledem k cílové skupině. Každý okruh má definovaný cíl, jsou uvedena klíčová slova, hlavní stať textu, příklady a otázky k opakování, otázky vedoucí k diskusi, popřípadě k samostatné práci. Autorky se zabývaly možnou podporou v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky, využití podpory v rámci ergoterapie a soběstačnosti.
Abstract (in English)
This study text focuses on possibilities of support provided to people with physical disabilities. The text is divided into four basic areas defining methodological aspects, practical guidance and counseling as a part of special educational intervention for the focus group. Each chapter has a defined aim, key words, content, examples and questions, discussion and ideas for further study. The authors characterized the possible areas of support of gross and fine motor, occupational therapy and self-care.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/4/2024 00:39