V originále
Cílem příspěvku je analýza výsledků partnerství významných veřejných a soukromých subjektů, tzv. stakeholders. Podstatou analyzovaného partnerství je realizace příležitostí vzdělávacích aktivit pro dospělé v podmínkách venkovského příhraničního regionu. Ústředním úkolem studie je na příkladu relativně fungujícího uskupení (partnerství) demonstrovat typizované aspekty vzniku a úspěšného řízení politiky celoživotního vzdělávání pro trh práce. Vedle toho příspěvek rozebírá přidanou hodnotu těchto partnerství pro jednotlivé participující členy a také, na druhou stranu, kritické aspekty řízení partnerství v různých úrovních spolupráce. Příspěvek zejména ukazuje na význam lidského kapitálu v jednotlivých organizacích, které realizují podobné projekty. Zjištěné výsledky byly získány pomocí dotazníků a strukturovaných rozhovorů se statutárními zástupci všech organizací, které se partnerství účastní.
In English
The goal of the text is the analysis of the partnership between the main public and private subjects (stakeholders) under the perspective of new governance approaches and decentralized public administration. The reasons of the analyzed partnership are the realization of the Life Long Learning projects in the conditions of the rural regions. Central task of the study is the demonstration of typical aspects of the initiation as well as the management of the relatively successful developmental partnership. Besides, the interests are also the added value for the each participating subject and critical aspects in different levels of the cooperation. Main idea of the text is the message of crucial importance of the human capital in the partner organization for realization of similar projects. Analysis is based on the questionnaires and structured interviews with all twenty subjects of the partnership.