Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{765811, author = {Gulová, Lenka and Němec, Jiří and Štěpařová, Ema}, address = {Brno}, booktitle = {Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I.}, keywords = {asistent pedagoga; hra; přípravné třídy; rámcový vzdělávací program; romský sociální asistent; sociální opora; sociálně znevýhodnění žáci; romský žák}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-163-8}, pages = {127-142}, publisher = {Paido}, title = {Edukace sociálně znevýhodněných žáků - Romský žák v přípravné třídě z pohledu učitelů}, year = {2007} }
TY - JOUR ID - 765811 AU - Gulová, Lenka - Němec, Jiří - Štěpařová, Ema PY - 2007 TI - Edukace sociálně znevýhodněných žáků - Romský žák v přípravné třídě z pohledu učitelů PB - Paido CY - Brno SN - 9788073151638 KW - asistent pedagoga KW - hra KW - přípravné třídy KW - rámcový vzdělávací program KW - romský sociální asistent KW - sociální opora KW - sociálně znevýhodnění žáci KW - romský žák N2 - Edukace sociálně znevýhodněných dětí, zvláště romských, je jedním z klíčových problémů, které musí být úspěšně vyřešen v oblasti školní praxe, abychom mohli mluvit o úspěšné integraci této specifické sociální skupiny do společnosti. Smyslem současné vzdělávací politiky MŠMT ČR je pokud možno vytvořit takové podmínky, aby většina dětí nemusela být vyčleňována prostřednictvím speciálních škol, ale naopak integrována do hlavního vzdělávacího proudu. Na základě kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím ohniskových skupin s učiteli přípravných tříd prezentujeme vybrané problémy vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků. Výzkum je zacílen na popis a vysvětlení příčin edukačních problémů romského žáka a snaží se objasnit složité sociální vztahy mezi dítětem, učitelem, rodičem a pedagogickým asistentem, který dítěti poskytuje sociální oporu. ER -
GULOVÁ, Lenka, Jiří NĚMEC and Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Edukace sociálně znevýhodněných žáků - Romský žák v přípravné třídě z pohledu učitelů (Education of Socially Disadvantaged Pupils - Romany Pupil in Preparatory Class from Teachers´Point of View). In \textit{Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I.}. Brno: Paido, 2007, p.~127-142, 15 pp. ISBN~978-80-7315-163-8.
|