ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ. Jak zkoumat ICT v každodenní práci učitele aneb videostudie jako kvalitativní metoda. Orbis scholae. Praha: PedF UK, roč. 2, č. 1, s. 137 - 148. ISSN 1802-4637. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak zkoumat ICT v každodenní práci učitele aneb videostudie jako kvalitativní metoda
Název anglicky How to study ICT in everyday work of teachers or video study as a qualitative method
Autoři ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Orbis scholae, Praha, PedF UK, 2008, 1802-4637.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00024714
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky teacher; research in education; qualitative methods; grounded theory; video studies; ICT
Štítky grounded theory, ICT, qualitative methods, research in education, teacher, video studies
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Změněno: 9. 5. 2008 10:45.
Anotace
Příspěvek sumarizuje základní metodologické obrysy výzkumného projektu Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele (grant GA ČR č. 406/06/1022), na němž autoři aktuálně pracují. Snaží se ukázat, zda a jakým způsobem je videostudie jako metoda sběru dat využitelná v kvalitativním výzkumném designu. Diskutuje se zde rovněž užitečnost propojení dat z videostudie s daty z hloubkových rozhovorů pro dosažení komplexnější perspektivy při zkoumání edukační reality. Zároveň se předkládá k nahlédnutí analytický postup při práci se získanými daty.
Anotace anglicky
The paper summarizes the methodological design of a research project the authors have currently been involved in, called Information and Communication Technologies in Everyday Work of Teachers. The aim of the paper is to show whether and in which ways video study can be useful as a method of data collection in qualitative research designs. The usefulness of linking video study data with data from in-depth interviews in order to achieve a more comprehensive point of view while exploring the education reality is also discussed. The analytical procedure used when processing the collected data is outlined, too.
Návaznosti
GA406/06/1022, projekt VaVNázev: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 04:19