Detailed Information on Publication Record
2008
Jak zkoumat ICT v každodenní práci učitele aneb videostudie jako kvalitativní metoda
ZOUNEK, Jiří and Klára ŠEĎOVÁBasic information
Original name
Jak zkoumat ICT v každodenní práci učitele aneb videostudie jako kvalitativní metoda
Name (in English)
How to study ICT in everyday work of teachers or video study as a qualitative method
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Klára ŠEĎOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Orbis scholae, Praha, PedF UK, 2008, 1802-4637
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/08:00024714
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
teacher; research in education; qualitative methods; grounded theory; video studies; ICT
Tags
Reviewed
Změněno: 9/5/2008 10:45, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Příspěvek sumarizuje základní metodologické obrysy výzkumného projektu Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele (grant GA ČR č. 406/06/1022), na němž autoři aktuálně pracují. Snaží se ukázat, zda a jakým způsobem je videostudie jako metoda sběru dat využitelná v kvalitativním výzkumném designu. Diskutuje se zde rovněž užitečnost propojení dat z videostudie s daty z hloubkových rozhovorů pro dosažení komplexnější perspektivy při zkoumání edukační reality. Zároveň se předkládá k nahlédnutí analytický postup při práci se získanými daty.
In English
The paper summarizes the methodological design of a research project the authors have currently been involved in, called Information and Communication Technologies in Everyday Work of Teachers. The aim of the paper is to show whether and in which ways video study can be useful as a method of data collection in qualitative research designs. The usefulness of linking video study data with data from in-depth interviews in order to achieve a more comprehensive point of view while exploring the education reality is also discussed. The analytical procedure used when processing the collected data is outlined, too.
Links
GA406/06/1022, research and development project |
|